torsdag 9 juni 2011

Små blomsterkort är bra att ha till hands!

Idag visar jag söta små blomsterkort! De är verkligen behändiga att ha till hands om du vill ge bort en bukett med de finaste sommarblommorna ur den egna trädgården.





Materiallista:
Mönstrat papper: Pink Paislee Hometown Summer 6 x 6 samt vit Cardstock.
Dekorationer: Blomor: Collage Blommor , Dekorpärlor Vintage, Söta pärlstrån från You Do. Sedan stansade jag ut en fjäril, skrev text med en gammal Dymo. Alla kanter rispades med en Edge Scraper från Making Memories, den i särklass bästa scrapern! Stansa hål i kortet och sätt fast ett band så är det klart för att fästas i buketten! :D

Nästa kort är mera färgglatt! Det kan man lika gärna ta med då man kommer med jordgubbarna till en vän! :D




Materiallista
Papper: Pink Paislee Fruit Stand
Stämpel: YouDo background Basic
Dekorationer: Blingstenar, Blomma, Glitterlim, Pistiller i Grönt och Vitt.
Band: Det finns hos Lotta, maila och fråga så tar hon nog fram det! :D

9 kommentarer:

En liten butik sa...

Superfina Liza! Vart kan man få tag i en gammal Dymo? //Lotta

Terés sa...

Åh det är så kul å göra småkort! Dina var väldigt söta och somriga...

Bullen sa...

Åh! Jag ska sätta mig och göra småkort i dag! Min dag är full av små måsten och borden, och vad är då bättre än att bryta av med att pyssla småkort i melllan åt!?

Gurkiss sa...

Jätte fina kort...

Kram Gurkiss

Gurkiss sa...

Jag såg din fråga Lotta...

De finns att köpa tex på ebay, där har jag köpt min.
Sedan såg jag här om veckan att clas ohlson också har dom.

Här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161919596

och

Här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161919588

Kram Gurkiss

Liza sa...

Lotta, jag köpte en på Claes Phlssons, 69:- tror jag. Faaantaaaastiskt dyrt. ;-)

Jennie sa...

Snyggt Liza!! Jag har också en dymo fårn CO för ca 69:- fungerar utmärkt! :-)

Bullen sa...

Jag gick verkligen igång på de här små korten, och satte mig och gjorde egna små kort...

Så här blev dem: http://vaniljbullen.webblogg.se/2011/june/min-dymo-och-jag.html

:)

En liten butik sa...

Nu har jag en egen Dymo och vi är båda lyckliga! :)