onsdag 20 juli 2011

Bokkort i gammaldags stil

Hej på er, Lillnettan här! Idag visar jag upp en sådan där bokask som ju är så populär just nu och som Liza också visade som ett exempel på en svår kortvikning för ett tag sedan. Min är ganska tjock och stadig för jag ville att den skulle kunna rymma ett gäng mumsiga praliner i en cellofanpåse. :-) Fram- och baksida är av kartong som jag klätt med papper och den stängs med hjälp av ett organzaband.

"Boken" går i grönt, brunt och creme, härliga vintagenyanser! Papperen kommer från Jenni Bowlins Family Tree Paper Pad samt G45's Once Upon A Springtime. Jag har också mistat med guldmist för lite extra bling.

Den enda dekorationen som jag egentligen valde att använda utöver organzabandet är en metallfjäril som är tillbehör till Pink Paislees ljuva serie Butterfly Garden. Man måste bara älska den! I setet finns små trollsländor också...

Och så här blev insidan. Inte heller här ville jag ha dekorationer; möjligtvis kan jag tänka mig några halvpärlor men less is more när man har så vackra mönsterpapper att arbeta med tycker jag.

Tack för titten!

Anneth/Lillnettan

2 kommentarer:

Linda sa...

Den är verkligen underbar!

Terés sa...

Mmmm så fint... Jag håller med om att Less is more! Superfin!