lördag 17 september 2011

Lottas Favorit i Repris

Det är inget lätt val att välja ut ett alster som jag tycker är en favorit, jag har många!! Jag är stolt ägare av En liten butik och än mer stolt över de Inspiratörer som skapar för butiken och för dig! Idag väljer jag iaf detta inlägg som ett av mina favoriter, kommer fler framöver. Jag vill verkligen slå ett slag för the paint system från Tattered Angel och jag tycker att Inspiratör Ami har använt färgerna på ett alldeles fantastiskt sätt, hade själv inte tänkt tanke att måla "över" något...

.................................................................................................................................................
Min favoritprodukt

torsdagen den 28:e juli 2011Min favoritprodukt


En av mina favoritprodukter från shoppen är härliga Paint system från Tattered Angel. Jag har fått möjligheten att prova Glimmerprodukterna från kittet Rustic Barn. Förutom de tre färgprodukterna som jag kommer att visa här; Glimmer Glaze, Glimmer Glam och Glimmer Mist Chalkboard, så ingår även en flaska av det rätt välbekanta skimrande färgsprayet Glimmer Mist.
Glimmer Glaze, här i färgen Flirt, är en mycket rikt pigmenterad skimrande färg med inbyggd pensel. När denna färg torkat, så får den en ej genomsläpplig yta och pappret under tar inte åt sig mer färg ovanifrån.


Glimmer Glam är en tunn, glittrig färg och får liksom Glimme Glaze en ej genomsläpplig yta när den torkar.



Glimmer Mist Chalkboard ger en sidenmatt lätt skimrande yta. Här har jag sprayat över hela motivet och sedan torkat bort överflödet från partiet med Glimmer Glam. Den här sprayen ska fästa bra på olika material som metall, tyg, glas, trä och plast.



Kolla in effekterna av de olika produkterna tillsammans. Läckert, eller hur?





Tattered Angel Paintsystem, rustic barn hittar du här. Övriga färgkit, pennor, stämpeldynor mm hittar du under kategorin Färg-Mist-Emboss eller högst upp i listan sorterat efter varumärken.

 Finns fler färgkombinationer!

 Stämpeln från Whimsy stamps - Love in a bucket!

1 kommentar:

Cattiegirl sa...

Jag håller med, alltid kul när man kan hitta helt ny användningsområden med produkter man har hemma i hyllorna! :-)))
Kram
Cattie