lördag 17 december 2011

Julinspiration

Hej allihopa nu är den fantastiska julen här och det går så snabbt så snart är del julafton, vi myser hemma hos oss av allt glitter, ljus, granen och allt pyssel. Pysslet är ju det absolut mysigaste med julen tycker jag. Idag visar jag en fin pappstjärna som är enklare att göra än den ser ut att vara. En bra beskrivning på hur man gör finns på http://www.arla.se/, under kategorin julpyssel.





En stjärna i röd kartongpapper som sedan lackerats med guld glitter spray, den får pryda vårt matrum nu under julen.



En stjärna i blått som sen fått guld spray på sig för att skimra när granen lyser.







Givetvis så ville min dotter ha en stjärna i sitt rum och så här blev den.


Material: Rött kartong papper, Guld spray, dubbelhäftande tejp, band samt häftapparat.
Papper i mönstrat blått och mönstrat rött från Maja Design Winter kollektionen, Blått kartongpapper.


Lycka till mer ert pysslande och hoppas att ni gillar mina pappstjärnor.


Ha det toppen hälsningar från Camilla

1 kommentar:

En liten butik sa...

superfina stjärnor! Jag klickar vidare till arla direkt... :) //Lotta