måndag 9 januari 2012

Värmeljuskort

Hej! Idag bjuder jag på ett värmeljuskort, eller teljuskort som de också kallas. Jag fick hem ett helt fantastiskt papper, "Tickets" från Pink Paislee-serien Daily Junque, som jag tänkte skulle passa bra till ett sådant här alster. De är ju jämförelsevis ganska små och jag tycker att det kan vara klurigt att dekorera sådana ytor. Med detta mönstrade papper behövde man dock inte några övriga dekorationer. :-)



Baksidan... Kortet hålls samman med hjälp av ett band och allt jag gjort är att dekorera med lite vita sömmar.

Insidan innehåller en liten ask med utstansat fönster i plast. Inuti får det plats sex värmeljus.

Denna delen av papperet passade fint till insida på kortet - man behöver ingen stämpel när det redan finns så söt text på papperet. :-)

Tack för titten!

Lillnettan

2 kommentarer:

En liten butik sa...

Beskrivning av kortet, kan du lägga upp det? Det var superfint och jag håller med, pappret gör sitt :)

Anneth Strinnholm sa...

Här finns en beskrivning av kortet som jag har knåpat ihop för längesedan:

http://scrapgalen.blogspot.com/2011/02/blog-post.html