söndag 8 april 2012

Utmaning av Lina

Inspiratörerna har utmanat mig, Lotta ägare till En liten butik, att göra olika saker - de har inte alltid varit snälla men det är härliga utmaningar jag har framför mig :) Nästa jag ska visa är en mixed media utmaning som Lina skickade min väg...

Jag valde att göra två canvastavlor som visar på mina helt underbara och älskade barn men också visar upp deras lite galna sida. Nedan ser ni bilder hur jag gick till väga och hur slutprodukten blev, tala gärna om vad ni tycker!

Vad är Mixed Media - ja det undrade jag också :) här kommer en engelsk förklaring tagen från Wikipedia;

Mixed media tends to refer to a work of visual art that combines various traditionally distinct visual art media. For example, a work on canvas that combines paint, ink, and collage could properly be called a "mixed media" work.



Jag valde ut två canvastavlor, modell mindre!, och målade dem med röd och blå akrylfärg. När det torkat duttade jag med distress ink dusty concord med bubbelplast. Detta blev grunden för tavlorna.


Nästa steg blev att välja papper, skriva ut texter och framför allt välja foton och skriva ut dem i mindre format. Jag la ut det på canvastavlan och höll på länge och ändrade om...



Eftersom Mixed Media var utmaningen så kände jag att det var viktigt att verkligen få med så många olika element och strukturer som möjligt av olika material - snickerispackel blev ett givet val. Kladda på bara!



Ett band fick också pryda tavlorna och valet blev såhär med ett litet hjärta hängande.


Färdigt resultat av Emmis tavla


Jag ville att tavlorna skulle matcha varandra för att kunna hängas upp tillsammans så därför blev det samma band och samma hjärta till båda.


De texter jag till slut valde blev Underbar och Älskad och galen till båda :)
Pärlor blev också något som jag la till, i samma färg till båda, för att skapa en viss likhet.



Slutliga resultatet av Minnas tavla

Ta vad du har och börja skapa!
Jag är nöjd för att det var första gången jag gjorde något liknande men det var nog absolut det roligaste jag har gjort. Hade inte tavlorna varit tvungna att vara färdiga idag så hade jag kunnat hålla på hur länge som helst! Nästa Canvasprojekt blir en STOR canvastavla i vardagsrummet som ska symbolisera hela familjen - vi får se när det blir...

Lämna gärna en kommentar, jag blir sååå glad!

//Lotta

4 kommentarer:

linaliten sa...

Underbart Lotta! Det syns verkligen hur roligt du haft och snyggt blev det också! :) Jag tycker att det är riktig terapi att få måla, kladda och kleta så där met vetskapen om att det inte ska bli perfekt utan synas att man har haft roligt! :) Jag måste nog leta fram sakerna jag med och leka fram en tavla! ;)

En liten butik sa...

JA! Det var hur kul som helst - och det finns ju inga el - HÄRLIGT!! //Lotta

Lisa sa...

Tjusigt Lotta!!! :)

Pysselbus sa...

Wow!! Vad läckra de blev!!!

Kram
Linda