torsdag 3 maj 2012

Mixed Media

Jag utmanade ju Lotta för ett tag sedan att göra ett alster i mixed media och tänkte att jag inte kunde vara sämre själv. :) Under tiden som jag lekte och kladdade med min canvastavla så tog jag ett gäng bilder för att visa processen.

Jag började med att täcka canvastavlan med bokpapper från en inaktuell bok från jobbet som jag skulle kasta, men den fick följa med hem istället och agera som pysselmaterial. ;)



Sedan målade jag över med rosa akrylfärg och stämplade med Distress Ink Broken China och Worn Lipstick.



Här har jag stämplat med Black Soot och bubbelplast, ritat en ram runt om tavlan och täckt en bit med punchinella för att använda som mask.



Masken är borttagen och jag har sprayat med Glimmer Mist Riptide.



Pappersremsor av spillbitar (alla papper finns i butiken) är fastlimmade och jag har doodlat med en svart penna. Sedan har jag gått över tårtan med bubbelplast och stämplat med Tattered Rose.



Jag har dämpat lite mer rosa akrylfärg, limmat fast textrutor och skrivit lite runt om på tavlan. För att markera en del av det doodlade har jag fyllt i med ProMarkers.



Till sist har jag limmat fast utstansade fjärilar. Nu tycker jag att det saknades lite rosa så jag stämplade lite mer bubbelplast med Worn Lipstick. Allra sist fick fjärilarna ett lager glitterlim och tavlans kanter målades svarta runt om.



Jag hoppas att ni orkade ta er igenom all text och alla bilder till slutresultatet! ;)

4 kommentarer:

En liten butik sa...

Så snygg såååå läcker - nu ska jag hem och göra fler och vilka toppentips! //Lotta ler med hela ansiktet :)

Linaliten sa...

Vad kul Lotta! Jag vill gärna se resultatet sen! :)

pernilla 40 sa...

här kommer mitt bidrag http://pernilla-40.blogspot.se/2012/05/mixedmedia-en-liten-butik.html

Victoria sa...

Hej hopp!
Sitter o letar efter Mixed Media-tävlingen men har jag fattat fel kanske så det inte är en tävling där man kan skicka in sitt bidrag el är den kanske redan slut?

Jag har ju ett bidrag jag skulle vilja skicka in - men känner mej änna vimsig och minns ju inte ens om det ÄR en tävling. ;o) Någon som vet?

Kram i vårregnet