söndag 20 maj 2012

Skakkort

Som avslutning på läsårets scrapträffar gjorde vi skakkort. Vi använde oss av OH-film, 3D tape och härliga papper och stämplar. I själva "skaket" lades antingen pärlor, sand eller utstansade småfiguriner.

Som avslutning myste vi med smörgåstårta :) I september startar vi upp nästa säsong med scrapträffar och det blir första tisdagen i varje månad. Håll utkik om du är intresserad av att delta....

Senare visar jag upp några andra skakkort som gjordes under kvällen men det får du vänta lite på.

Som flaggor har jag använt mig av >klick< och satt på gul/blått band på en
och washitejp på de andra två. Den runda delen i mitten är toppkanten av
Pringlechips-burk. Den har jag sedan klätt in med washitejpen och på toppen
satt fast OH-papper. Avslutningsvis har spetsen kommit på plats!

Mittstämpeln är från Bildmålarna >klick< och det enda jag har färglagt är
en gul ros. Den gula rosen och studentmössans band har jag täckt med >klick<

I nederkanten blev det en stansad kant och under den satte jag fast ett gul/blått band.
Kortet ramade jag in med blått sidenband. Jag använde utstansade små solar som jag
duttade med lite glitterlim.

Jag blev faktiskt ganska nöjd med mitt första skakkort någonsin!

Vi visar fler vid ett senare tillfälle - nu får du hem och testa!

Om du gjort ett eget skakkort, länka nedan eller maila till scrappa@enlitenbutik.net så är du med i
utlottning av presentkort på 100 kronor i webshopen :)
Detta kort vill vi se senast tiorsdag kl. 21:00 den 24 maj

Mycket nöje och tack för titten!

//Lotta

Inga kommentarer: