måndag 14 maj 2012

Tänd ett ljus...

Och låt det brinna. Låt aldrig hoppet försvinna, trallalalalaaaaa. :)

Det är kanske fel årstid för ljus nu, men jag vet att i södra Sverige mörknar det bra tidigare än det gör här uppe i Norr. Snart är vi inne i den tid då det överhuvudtaget inte blir mörkt alls. Underbart! Midsommar är ljuvlig!

Jag har i alla fall altrat ett litet ljus. Att ha själv eller ge bort.




Jag gjorde en krage med Websters Pages Natures blue skies och satte på denna spets från Prima. Stansade ut några blad och satte fast en blomma, även den från Prima. Pistiller klistrade jag dig med. Gillar dem, de ger en liten romantisk touch. På med glitterlim och halvpärlor så är det klart!



En smart sak är att jag har inte klistrat fast själva pappret på ljuset, så när det är fara och färde för eldsvåda är det bara att dra av hela grejjen och flytta över till ett nytt ljus om man vill. Eller så åker det rätt ner i sopnedkastet. :)


1 kommentar:

Josefine Skapar sa...

Scrapade ljus är så fint!