söndag 27 maj 2012

Tävling

Idag är det mors dag och det vill vi fira lite extra! :) Vi tycker om tanken att uppmärksamma andra och visa lite omtanke, oavsett vilken dag det är! Därför tänkte vi uppmana er att göra något enbart för att glädja en annan människa! Det behöver inte nödvändigtvis vara en mamma, utan kan vara en vän, granne, en släkting eller kanske en helt främmande människa. Det behöver heller inte vara en stor gest eller värsta presenten, utan bara något som får en annan person att le!

Detta är ju ingen ny idé, men kanske ett roligt sätt att tänka till lite att ge lite mer omtanke. Vi vill därför att ni talar om för oss vad ni gjort idag för att glädja någon annan, lämna en kommentar till detta inlägg fram tills den 6 juni. Därefter kommer vi lotta fram en vinnare som vinner ett hemligt pris från butiken! :)

Så kom igen nu och sprid lite värme och glädje omkring er! <3

5 kommentarer:

anette gustafsson sa...

jag gav min mamma fina kort occh rabattkuponger,korten vann jag plus lotter med och hon vann på b åda lotterna om jag vunnit åt henne,jag är själv mamma med så vi båda grattade varandra,man får alltid visa fin omtankge men bra morsdag finns,en hyllning till alla fina underbara mammor där ute,att vara mamma är det underbaraste man kan få bli och vara så hade fin morsdag

Kattiz sa...

Jag rensade ur min garderob på kläder i stlr 40 ( måste ju se det lite realistiskt, kommer nog aldrig i dem igen tyvärr) och gav till min arbetslösa vän som blev själaglad. Hon kände det som att hon fick en helt ny garderob helt plötsligt :) Med sig hem fick hom en hel Ikeakasse full med kläder, mestadels sommarkläder vilket passar bra nu :)Så jag kan väl säga att jag kunde glädja både mig själv och henne med detta då det känns skönt att de kommer till användning så jag slapp slänga en massa kläder samtidigt :)

Cattiegirl sa...

När mina vänner får barn har jag börjat komplettera den sedvanliga uppvaktningen i form av bebispresent OCH KORT med att även ge de nyblivna föräldrarna en färdiglagad middag (ex. paj, lasagne el. nåt smidigt). Och erbjuda att ta en promenad med vagnen. Då jag själv haft bebis med kolik vet jag att all hjälp man kan få är uppskattad i början. Varje halvtimmes sömn man kan skrapa ihop är värdefull! :-)
Kram
//Cattie

La Vikinga sa...

Själv var jag på en scrapträff i Uppsala och bjöd in en sliten tonårsmamma till en trevlig Make and Take så hon fick lite annat att tänka på och tips på kuvertmakeri att göra tillsammans med sina barn; sedan bjöd jag på glass i solen nere vid ån innan vi gick och åt sushi på hennes favoritrestaurang - så fick hon lite egentid innan det var dags att gå hem och konfrontera dottern med festen hon haft helgen innan när mamma var borta och då gästerna stulit ur lägenheten och spräck grannes altanfönster...

Pillan sa...

Jag gav min mamma fina uteblommor och ett kort som jag gjort. Hon fick även en liten dekorerad påse med gosaker i... på påsen stämplade jag "Njut av varje ögonblick".
/Pillan