måndag 18 juni 2012

Barnmatsburkar

Jag har en lite grabb här hemma som fortfarande äter barnmat och det blir mycket glasburkar! trots att jag lagar maten själv så ökar det på med dessa burkar hela tiden då jag köper all fruktpuré.

Jag har sett olika sorters pimpade burkar och grejer och ville också göra ett par fina glasburkar att ha till förvaring på scrapbordet. När jag i kitet såg att jag fått många olika Washitaper från YouDo så passade det perfekt för de funkar kanonbra att klä in burkarna med!



Gillade att två av tejperna var smalare än de brukar vara, de var endast 6mm bred och en var helrosa och en var helsvart.

Runt kanten på burkarna har jag använt olika sorters band/garn, det lurviga garnet kommer från YouDos förpackning med många olika band i samma, denna är från den med rosa band. Det andra rosa bandet kommer från Making memories och förpackningen heter "Vintage findings trims warm"  som innehåller 4 olika sorters band/snöre.

Det var allt från mig för denna gång!

//Hanna/Fnyz

2 kommentarer:

En liten butik sa...

vilket enkelt trick! :) så fina de blev!

Josefine Skapar sa...

Detta var väldigt läckert!