tisdag 3 juli 2012

Dekorationsförvaring

Lotta efterlyste förvaringstips och lockar med att bästa tipset får en superfin väska för pennor och annat smått. Pysslare brukar ofta tycka att det är jätteroligt att organisera om sina pysselsaker tills de hittat den ultimata förvaringen, fram tills dess att de växt ur den. ;) Jag tillhör tyvärr inte den kategorin, utan tycker att det är så mycket roligare att pyssla än att organisera mitt pysselrum! Det har lett till att det är kaos i mitt pysselrum och en hel del saker ligger fortfarande nedpackade i banankartonger trots att vi flyttade in för drygt 2,5 år sedan... :P Det kommer mao dröja ett tag innan jag visar bilder från mitt pysselrum, men tills vidare tänkte jag visa hur jag förvarar mina dekorationer! :)
Jag har en kär vän som älskar att organisera om sin pysselhörna och från henne snappade jag upp det här tipset! I genomskinliga Glis-lådor från Ikea (de genomskinliga har tyvärr utgått ur deras sortiment) har jag sorterat upp mina dekorationer efter färg.
Ett fack för varje färg och sedan har jag stoppat ner lite allt möjligt i dekorationsväg som jag har hittat i mina gömmor.
De nyaste dekorationerna låter jag ligga framme på pysselbordet för att inspireras av dem, men efter hand är det tänkt att de ska sorteras in i lådorna. Med tanke på hur tråkigt jag tycker att just den biten är så är det väl ingen överraskning om jag säger att mitt pysselbord svämmar över av prylar? ;)
Om jag vill kan jag enkelt plocka med mig lådorna när jag ska på pysselträff och på så sätt ha massor att välja mellan även när jag är iväg! :)
Nu vill vi som sagt se dina bästa förvaringstips eller hur det ser ut i din pysselhörna! Länka till bild i bloggen eller maila till scrappa@enlitenbutik.net senast den 30 augusti för att vara med och tävla om väskan! :)

Inga kommentarer: