fredag 27 juli 2012

Fler förvaringstips...

Tack för att ni delar med er! Det har gett mig och många andra heta tips på bra bra förvaring :) Vi delar med oss fram till sista augusti då en vinnare får en praktisk väska för pennor och annat smått.

Marie har praktiska tips på hur du kan förvara dina stämplar




Lisa bidrar med följande knep
Jag har gjort mig en egen billigare variant av "clip it up" jag älskar den! köpte en rund platta på hjul (biltema) som jag limmade fast en gammal lampfot på...sedan tog jag en gammal lampskärmsstomme som jag fäste på  foten. Det är så bra att man kan snurra den på grund av hjulen. Fästena kan man köpa på Ikea.


Ina har också en hel del tips att förmedla

Jag tagit magnetiskt fotopapper. Det behöver inte vara fotopapper, men det var det enda magnetiska papper i A4 format som jag hittade.

För att få stadga så limmade jag upp det på en kartongbit. Har använt baksidan på block eller annat tunnare kartong som jag har fått tag på.
Sedan är det bara att sätta fast dies:en och stoppa i en plastficka och in i pärm.

Jag gillar en mjuk pärm med dragkedja. Då behöver jag inte oroa mig för att något åker ur ifall jag ska ta med mig till någon träff.

Ännu fler tips från Ina hittar du här...
Lite tips på bra förvaring
Först ut är min stains och refill förvaring. Det är en låda från Panduro, där stains och refiller är sorterade efter färg där varje fack motsvarar en rad i färgkartan. Har inte riktigt funderat ut hur jag ska placera special edition refillerna :-) Ska se om jag kan färga in refill topparna med vit färg och sedan ha på rätt färg så det är lättare att se vilken färg det är på dem också.

Sedan är det min förvaring av spellbinder och andra dies.
http://pyssel-inas.blogspot.se/2011/06/spellbinders-forvaring.html

Mitt stickles ställ gillar jag stort. Det har min snälle make gjort åt mig.
http://pyssel-inas.blogspot.se/2011/05/stickles-stall.html
Den passar så bra i lådorna i min Alex hurts.

Där får också stansar plats på ett översiktligt sätt. 

Mina promarker pennor förvaras i en stor plastlåda
http://pyssel-inas.blogspot.se/2011/10/promarker-forvaring.html

2 kommentarer:

Pysselfröken sa...

Toppenbra förvaringstips! Tack för tipsen!

Katja/MezzaNotte sa...

Massa bra tips som Ina delar med sig av ;)