tisdag 10 juli 2012

Spunnet Socker

kan ju vara gott..kanske? Jag fick en utmaning av Lotta att scrappa om just spunnet socker och det var inte helt lätt;-) Som omväxling (tror aldrig ens att jag gjort det) tänkte jag att jag skulle scrappa i vitt, som socker med lite ljust rosa som accentfärg. Det var inga direkt vita saker i mitt DT-paket så det var det bara att ändra färg - till vitt. Som tur är finns det ju gesso och acrylfärg! Jag gjorde ett kort med vit cardstock som bas och några papper ur Pink Paislees ljuvliga London Market. Först använde jag en stencil och kletade på ett tjockt lager gesso i cirklarna. När det torkat målade jag dem med Distress Stickles. Jag färgade blommor,blad och pistiller vita och sedan fick de också ett extra lager med Liquid Pearl. Det fungerar utmärkt att måla med och jag har också målat på de utstansade fjärilarna och cirklarna, då får de ett glammigt utseende, lite som Glimmer Mist fast mycket lättare att applicera:-) De läckra berlockerna fick också samma behandling och givetvis bokstäverna. Under blommorna använde jag det enda vita i mitt paket - ett vitt tjockt papperssnöre som jag för övrigt gillar massor, man kan ha dem till allt:




Blir ni sugna på spunnet socker nu?? Inte jag i varje fall, gillar inte det men det var en kul utmaning. Håll utkik i bloggen måndag den 16e för då kommer nästa utmaning för mig - en Mixed Media påse och då blir det garanterat lite mer färg.

*Embellish Life/Marja*

Inga kommentarer: