fredag 17 augusti 2012

MezzaNotte skisstolkning

Jag blev så inspirerad av Amis skiss så jag beslöt ganska snabbt att behålla den ganska ren från dekorationer. Det brukar jag inte göra, men gillar att prova nytt. Så efter lite fotoletande så hittade jag ett foto på Jakob, en av våra papegojor. Jakob är över 50 år, en pratglad herre som gärna säger goddag.
Mistade med två olika färger, marigold  och meadow green. Detta för att få lite färg på bakgrunden. Istället för hexagonerna så stämplade jag med de fina kugghjulen som fanns i ett set med stämplar från Prima. Såg nu i skrivande stund att dessa tagit slut i shopen.


I stämpelsetet så fanns den fina fågelburen och fåglarna. Även träbokstäverna från You Do fick en skvätt av den gula misten.
För att rama in min LO och få den att "lyfta" ytterliggare så doodlade jag med en svart penna.

Tack för titten och lämna gärna en kommentar så är du med i kommentarsutlottningen.
Kram Katja

3 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Sååå läckert

Trevlig helg

Malin sa...

Vad roligt det är att se alla era tolkningar. Hur ni flyttar och byter ut de olika detaljerna. Härligt att du plockat upp papegojans gula kindfärg i din LO.
Trevlig helg!

cissi sa...

Snyggt med kugghjulen!