torsdag 27 september 2012

Gesso i mitt hjärta

Jag älskar gesso, det är så himla fiffigt och man kan ha det till allt. Man kan göra en snygg bakgrund, skapa höjd och textur eller bara kleta över något som inte blev bra;-) På den här layouten har jag inte använt foto, det måste man ju faktiskt inte..
Först smetade jag gesso med en spatel, över hela pappret med utspridda tag så inte all rörelser går åt samma håll. Det blir en bra bakgrund  för att droppa acrylfärg blandat med vatten, och sedan låta den rinna åt olika håll. När färgen rinner på gesson blir det en snygg och ojämn effekt. När det torkat lade jag på en stencil och blandade gesso med acrylfärg (det blir tjockare då) och kletade på. Efter att det hade torkat (använd en embossingfön om du har) stämplade jag med följande saker: botten på en limflaska, botten på en pro-Marker penna och botten på en liten Glimmer Mist flaska. ibland får man tänka till;-) Avslutningsvis gjorde jag bokstäverna med svart gesso och en bokstavsstencil och dekorerade med blommor och bling.






Material från butiken:

Embellish life//Marja


Inga kommentarer: