fredag 5 oktober 2012

Kortmakerska / - makare efterlyses!

Hej, vi efterlyser dig som älskar allt med kort - vika, sy, stämpla, färga, blinga - och som skulle vilja visa upp detta tillsammans med En liten butik i Mörrum.

Är det du?

För att delta måste du vara ganska snabb - senast den 12 oktober önskar vi få ditt bidrag.
De som sedan får chansen hör vi av oss till ganska omgående...

Gör så här:
Länka till det kortet som representerar dig bäst i din blogg.
Berätta kort i kommentarsrutan nedan vilken stil du skulle vilja säga du helst skapar i.

Lycka till, vi ser fram emot att höra av dig!

19 kommentarer:

Malin sa...

Skoj! Jag har valt detta kort eftersom det representerar mig bra - jag gillar olika typer av kortvikningar och jag gillar att skapa kort enkla utan att ösa på en massa dekorationer...

http://cri-kee76.blogspot.se/2012/10/ramkort-med-kopparstick.html

lykta sa...

Spännande! Här kommer en länk till ett av mina favoritkort: http://www.lyktascrap.blogspot.se/2012/09/some-odd-girl-skisstavling.html

Jag gör kort både med och utan färglagda stämpelmotiv, och under kategorin kort finns många fler i bloggen! Oftast är det färgglada kort, men ibland blir de mer shabby med dova färger och skrapade kanter. Oavsett stil och om jag har stämpelmotiv eller inte så brukar jag skapa ganska clean and simple.

Tanja sa...

Kul! Jag gör ofta och gärna kort. Har nog gjort de flesta stilar eftersom jag mest gör beställningskort. Men jag är dålig på att stämpla och färglägga. Min favoritstil, om jag får göra efter eget huvud, är nog mer retro. Jag gillar att använda ting som inte nödvändigtvis är till för att scrappa med.Jag har valt ut ett inlägg, men under fliken kort finns betydligt mer att undersöka :)

Mvh Tanja

http://personligpragel.blogspot.se/2012/08/dymo.html

cissi sa...

Jag tycker om att göra kort med stämpelmotiv som jag färglägger och sen blir det gärna blommor på korten också. Jag säljer många av mina kort och har insett att folk vill ha blommor på korten. Jag har börjat gilla att göra olika kortvikningar men de korten jag gör oftast är stafflikort. Lite bling måste det också finnas på korten:)
http://cissidilnotsmith.blogspot.se/2012/08/kort-i-lila_7.html

Theresa/Tette sa...

Hej
Jag gillar att göra kort med flera mönstrade papper på och gärna med olika vintage bilder. Kakservetten och en lite textremsa är nästan ett signum för min stil. Korten är gärna lite retro, kanske lite shabby chic, men det ska vara glada färger, symaskinssömmar och en rosett är ett måste ;-)

Jag får erkänna att jag inte är en stämpelperson.

Det finns många kort att titta på i min blog men det här kortet tycker jag är väldigt symboliskt för min stil:
http://ogonblicken.blogspot.se/2011/09/kortonsdag-pa-swe-skiss.html

MVH Theresa

Ingela G sa...

Oj så spännande!
Jag kunde inte ta bara ett kort. Förlåt.
Jag gillar att variera mina kort, därför får det bli två bilder.

http://pysseltorpet.blogspot.se/2012/06/antligen-ett-barnkort.html

http://pysseltorpet.blogspot.se/2012/10/hittade-ett-kort-jag-ville-puffa-fram.html


Jag tycker mycket om utmaningar och har ofta kort på beställning. Det är SÅ KUL, att skapa efter andras önskemål om färger, bilder, texter mm.
Använder mig av textstämplar, digistämplar, bilder från nätet och använder gummi/clearstämplar. Färglägger allra helst med Promarkers/Copics. Kan färglägga med Distress Inks men det tar så lång tid...

Hoppas ni gillar det ni ser! :) Mvh Ingela/kringlan

Outi sa...

Oj, vilket spännande uppdrag! Jag älskar att göra kort och den här länken går till ett kort som jag är väldigt nöjd med: http://pappersgalen.blogspot.se/2012/04/border-punch-inspiration.html

Har provat lite olika stilar, och gillar de flesta. Det som är mest typiskt för mig är att jag älskar mönstrade papper och färg. Blommor är också något som ofta hamnar på mina kort, både köpta och hemmagjorda.

Jag är inte bra på stämplar och färgläggning, utan föredrar färdiga bilder, gärna retro eller änglar.

Mest tid lägger jag på att få ihop färg- och mönsterkombinationer på korten. Minsta fel på en färgnyans gör mig frustrerad och får mig att börja om med en ny kombination. Det är en skön känsla att "få ihop det" till slut:-)

Allt gott!
Outi/Pappersgalen

vitatulpanen sa...

Hejsan!
Att välja ett alster som representerar mitt skapande är i stort sett omöjligt då man som jag skapar i alla möjliga stilar. Mitt skapande utgår från det jag har till hands och det är tjusningen och utmaningen i skapandet för mig. Sammantaget kan man säga att jag oftast skapar rätt så stilrent och gillar det enkla, lite "less is more" tänket :)

http://vitatulpanen.wordpress.com/2012/10/04/alice/

MvH / Jenny

Lina sa...

Kan inte låta bli att prova lyckan trots allt.

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva min stil men enkel är väl det lättaste. Enkel i den mån att jag inte har en massa dekorationer och annat på dem. Men ofta jobbar jag en del med papperna eller det jag har på.

http://pyssellina.blogspot.se/2012/09/fler-utmaningar.html

Detta är nog lite typiskt mig ändå. Men kollar man vidare i samma inlägg så visar jag en helt annan stil. :)
Att prova på olika saker är också lite min grej kan man säg.

Nog svamlat. :)

O´Kelly sa...

Hejsan!
Tänker prova lyckan!

Jag gör kort i olika stilar men oftast vill jag ha med kakpapper, blommor, glitter & band.

Jag gillar utmaningar & tycker att det är givande att få utmana mig själv med nya saker.
Jag gillar stämplar av olika slag. Färglägger gör jag med Promarkers.

http://classicmilton.blogspot.se/2012/10/mitt-forsta-julkort-for-aret.html

Jag gör ofta beställningskort & då kan det vara lite olika hur korten blir med tanke på vad beställaren vill ha.

Må så gott
Linda/O´Kelly

Pysselbus sa...

Spännade och vad många duktiga tjejer som sökt!

Jag är en inbiten kortmakare och jag fullkomligt älskar stämplar, färgläggning och papper! Jag målar alltid mitt motiv först och väljer papper och dekorationer efter det - har i princip alltid blommor och andra dekorationer på mina kort! :-) Jag kan inte riktigt kategorisera min stil då jag ofta skapar efter utmaningar - den skiftar från romantiskt till tufft, från enkelt till överdådigt och från vintage/shabby chick till C&S (dock inte så mycket av det sistnämnda ;-) Skulle jag bara välja en så är det romantiskt, med egenfärglagt motiv.

Här är en länk till ett kort som jag gjort nyligen och blev väldigt nöjd med http://pysselbus.blogspot.se/2012/09/dt-whiff-of-joy-challenges-shabby-chick.html

Motivet är målat med distresser och väldigt svagt för att passa temat på kortet som var shabby chick, men kika gärna runt i bloggen för att se andra exempel på färgläggning med både distress refiller, distress markers och Copics.

Lycka till med att hitta er nya DT-medlem!

Mvh
Linda

Monica =) sa...

Det här verkar kul!
Jag gillar att färglägga motiv, finns i stort sett på alla mina kort. Oftast blir det Copicspennor men jag gillar också att jobba med Distressrefillers o pensel, tar ju bara lite längre tid!
Det där med stil är svårt. Jag gillar färg, det är väl genomgående. Kul också att fixa till lite egna dekorationer mellan varven. Allra mest gillar jag utmaningen i att skapa på ett speciellt tema eller med förbestämt material -därför är DT-uppdrag så kul!

Att välja kort är svårt, ni får kolla runt i bloggen helt enkelt =) Ett kommer här:
http://monica66.blogg.se/2012/october/fodelsedagskort-till-basta-pappa.html

Lycka till i ert letande!
Glada hösthälsningar, Monica

Päivi sa...

Hej!

Tänkte jag provar på och söker :)

Jag gillar att färglägga stämpelmotiv och det blir väl mest kort med motiv just nu men skulle gärna göra fler kort utan eller med textstämplar och då gärna med blommor till.

Min stil är väl rätt enkel men ändå inte clean and simple. För att ni bäst ska se min stil kika gärna runt i min blogg :)

Att välja ett kort var inte så där jätte lätt men valde till slut ett flaskkort som ni kan kika på här:
http://paivja.blogspot.se/2012/08/bottle-card.html

Elisabeth sa...

Tar chansen att söka till som kortmakerska. Gillar att göra kort, helst på beställning. Tycker nog att jag håller min kort ganska rena, med några få dekorationer. I bloggen så finns en del av mina alster.

http://lizaascrappar.blogspot.se/2012/08/sommarpyssel.html

Hälsningar Elisabeth

Holgis sa...

Tar jättegärna chansen att få bli en inspirerande DT. Har på senare år gått över till att göra mer och mer kort men gör även allt annat. Det roliga med korten är att det finns så otroligt många sätt man kan variera dem. Stilen på mina kort är nog ganska varierad efter temat på korten. Tycker det är kul att på det ena ha kladdat loss med masker och stämplar och på nästa ta det som ligger framme på bordet och utmana mig själv.
Här kommer en länk till ett av de kort jag blev riktigt nöjd med.

http://www.holgispysslar.blogspot.se/2012/08/brollopskort.html

mhlcards sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mhlcards sa...

Vilken härlig utmaning! Kan därför inte låta bli att även jag prova min lycka!
Har pysslat med kort i över tio års tid men har aldrig varit DT. Nu tänkte jag våga ta språnget och åtminstone söka ett uppdrag. Det här med att välja ett kort var verkligen inte lätt. Visst har jag "min stil", men gillar att mellanåt göra kort som sticker ut från mitt vanliga jag. Vad är det då som är min vanliga stil? Jo, det är väl alltid ett stämplat motiv och oftast ingår det blommor. Älskar att färglägga motiven och gör det oftast med distressrefiller. Använder även Tombows och övar just nu på färgläggning med alkoholbaserade pennor. Majoriteten av mina kort gör jag på beställning och därför står det ofta namn på mottagaren så att det ska kännas personligt.
Nu kommer länken till det kort jag har valt från min blogg.

http://mhlcards.blogspot.se/2012/06/studenten.html

Tack för denna chans!

/Mari

DeadUntilDark sa...

Jag är nog för sent ute men jag chansar iaf. :)

Jag gillar utmaningar och skisser, det kickar igång min inspiration. Stilen varierar - från ett pastelligt, blommigt och blingit kort till ett CAS med bara lite mist och washitejp. Men det är bra roligt att bygga upp kort med många lager papper och massor med dekosar.

Jag färglägger oftast med Promarkers, använder mig av digisar och vanliga stämplar.

Här är ett kort som jag är väldigt nöjd med.
http://deaduntildarkpysslar.blogspot.se/2012/09/dopkort-till-songbird-challenge.html

Mvh Linda

Pysselfröken sa...

Men attans också! Detta missade jag!