måndag 25 mars 2013

Födelsedag i påsk?

Det mesta går att kombinera -mitt kort är både födelsedag o påskhälsning!


Uppe i ena hörnet blev det en hel hög med blommor! Du hittar både rosa körsbärsblommor, ljuvliga virkade blommor o blommor gjorda med hjälp av en stans: Cuties 2. Hur man finurligast monterar ihop blomman hittar du >HÄR<.

De urgulliga papprena kommer från ett 6"-block: Autentique Cherish. Sååå perfekt med små block när man är kortmakare =) I butiken hittar du en massa olika varianter.
Just det här bakgrundspappret hade en så fin ros i hörnet jag inte hade hjärta att täcka över...Vad göra? Jag klippte helt enkelt runt blomman och puttade in panelen under =)

Finfina bomullsband i flera nyanser hittar du just nu superbilligt under REA-kategorin! Textstämpeln kommer från Bildmålarna.

I hörnet av pappret finns en söt liten text som jag synliggjort lite mer med hjälp av några halvpärlor.

Brukar du skicka påskhälsningar?
Själv är jag lite halvdålig på det men i år har jag faktiskt gjort en del påskkort. Det känns som att jag behöver använda färg mer än vanligt nu när vintern inte riktigt vill ge upp! Dessutom är det ju härligt att glädja familj o vänner med ett kort i brevlådan <3




Inga kommentarer: