tisdag 26 mars 2013

LO i turkost!

Idag är det jag ,Linda/Pysselbus, som bloggar. Jag har gjort en LO med min yngsta son i turkost. Idag har jag försökt skapa lite "suddigt" för att matcha vattenångorna runt minsteman. Jag älskar verkligen det här fotot av min minsting - det verkligen lyser bus och glädje ur hans ögon.... *heart*


Jag har gjort vimplar och lagt ovanpå varandra, lite omlott. Alla kommer från samma papper för att få det lite enhetligt. Här kan man också se att jag kladdat med både mister, masker och gesso.


Här kommer två närbilder på blommorna. Man kan också skymta stämplade bubblor bakom dem. På det turkosrutiga pappret har jag dragit ut gesso med ett gammal plastkort för att dämpa färgen lite - det passade bättre in i min "suddiga" stil.

                             



Materiallista:
Papper: Lilybee Handmade Rag Quilt, Lilybee Handmade Croquet, Lilybee Stationery Linen
Dekorationer: Privata blommor och alfabet



Inga kommentarer: