söndag 17 mars 2013

Påskkort med egna blommor, tutorial.

Jag brukar inte göra så många påskkort men jag har fått hem så härligt färgglada papper att jag inte kunde motstå. Detta kortet är gjort med papper från olika 6"x6" block. Jag har även stansat ut bladen och swirlen med papper från samma block. Och ja, även de gula blommorna som jag tillverkat själv. ;)

Jag gillar dessa blommor, och de är superenkla att göra. Det finns dies man kan köpa för att göra dom men med tanke på hur fort man tillverkar blommorna själv så kan man spara de pengarna och köpa något annat roligt till scraphörnan istället. ;)

 1. Rita en "kanelbulle" på baksidan av ett mönstrat papper. Jag använder mig annars av blyerts men för att ni lättare skulle se så använde jag svart penna.
2. Klipp ut längs linjerna.
3. Vänd på kanelbullen och börja snurra från utsidan och in, mönstret hamnar på insidan av blomman. Jag använder skaftet på en pensel som hjälp att snurra.
4. När du snurrat klart får du en liten snutt kvar, det är där du limmar för att blomman ska sitta ihop.

Såhär blev den! I med en pärla och på med matchande Stickles så är den klar. 
Lycka till!


1 kommentar:

En liten butik sa...

Tack för tipset - dottern har redan gjort tappra försök - gick sådär... men ditt kort och blommor blev superfins! //Lotta