lördag 1 juni 2013

Tags med 5th & Frolic

Det här med tags har verkligen vuxit för mig, förut såg jag ingen riktig mening med att göra sådana. Nu tycker jag istället att det är riktigt roligt att göra tags, det är ett snabbt och enkelt sätt att få till en liten hälsning eller piffa till en present.

Idag tänker jag visa er två tags där jag scrappat Tag small till grunden och sedan de härliga papperen från Dear Lizzy 5th and Frolic 6x6. På den Första tagen har jag stansat ut cirklar ur ett av papperen och sedan fäst några av dem som dekoration. Den utstansade blomman har fått en knapp som avslutning.



På den andra tagen har jag börjat med Embossin Enamel aged ivory (just den färgen är slut i butiken, men det finns en hel hög med andra färger att välja och vraka mellan). Papperen har ramats in av Prima crystal sheet sunrise sunset som jag måste slå ett slag för; ett helt ark fullt med bling bara att klippa av så många rader du vill ha. Rutan med hjärtat har jag fäst med dubbelhäftande tejp, något jag har svårt att klara mig utan numera. :)


Jag hoppas att jag kunnat inspirera er till att ta fram lite spillbitar och scrappa några tags, de är perfekta att hitta när man inte hinner göra ett kort men ändå vill ha något litet extra. :)


1 kommentar:

Anna Ekman sa...

Toppenfina! Jag gillar också tags, de är ju rätt roliga att göra.