lördag 14 september 2013

Kort med mask och texture paste

IMG_8465
Dagens inspiration är ett kort som jag gjort med en häftig mask från Crafters Workshop. Jag har använt texture paste med masken för att få massor av härlig textur och sen har jag hållt resten av kortet ganska enkelt.
IMG_8468
Paljetter och mist fick pryda kortet, stämpeln hade jag i mina gömmor och den är embossad med svart embossingpulver. Ett tips när man embossar. Ibland kan det bli tomma fläckar när man embossar en stor yta, jag har fyllt i skavankerna med svart penna så syns det inte. Det kan också komma lite svarta prickar av embossingpulver där det inte ska. Jag skrapar bort det med en craft knife och sen duttar jag med vit gelpenna ovanpå så syns det inte heller. Små knep som är bra att ta till när det går lite snett. Det rosa bakgrundspappret kommer ur Echo Parks 6x6-block Here & Now som jag bara älskar för det är så färgglatt och fint.

Hoppas ni har en härlig helg!

1 kommentar:

En liten butik sa...

Jättefint kort, tycker mycket om masken, skylinen.