måndag 7 oktober 2013

Hösttag

Den här tagen har ni redan sett skymta i inlägget Katja gjorde för att tacka för ATC-swappen, men jag tänkte att jag skulle tala om hur jag har gjort. :)

Bakgrunden har jag färgat in genom att klicka ut några olika klickar av Distress Paint på mitt bakplåtsark från Claes Olsson, spraya lite vatten och sedan dra tagen genom färgen. Det är roligt att man kan lägga tid på detaljer som sedan knappt syns, men bakgrunden är i alla fall stämplad med en bakgrundsstämpel och Spiced Marmalade. Ovanpå la jag en stencil och färgade in med Inka-Gold Orange  som jag blandat ut med lite vatten. När färgen torkat gnuggar jag lite med en torr pappersbit för att få det att glänsa bättre.

Nu var bakgrunden klar och det var bara att börja dekorera. Jag började med att gnugga fast en rub-on från Kaiser Craft och klä nederkanten av tagen med washi tape och bling från Prima. Fjädern har jag klippt ut på fri hand och färgat in med Inka-Gold, även den har jag gnidit med papper på för att få fram det riktigt blanka. Trumslagaren är utklippt från en Peek-a-boo från Glitz och tagen avslutades med lite blomster.


På den här bilden syns det vilken läcker effekt det blir med Inka-gold, så om du inte redan har en burk tycker jag att du ska skynda dig att köpa en! :)



1 kommentar:

Monica =) sa...

Inkagold, vatten o stencil -vilken härlig effekt, måste jag testa =)

Kram, Monica