onsdag 16 oktober 2013

Tut på kladdig tag....

Idag tänkte jag visa hur jag gjorde bakgrunden till den tag jag skapade för ett par veckor sedan. Jag gick lös med gesso, inking tools, mister... klet och kladd och annat som verkligen inte är jag i vanliga fall men det är kul att testa ibland... ;-)

Så här såg min tag ut när den var färdigdekorerad


Jag började med att stryka ut ett lager gesso över hela tagen. Gesso torkar fort men vill man kan man torka det lätt med en embossingfön så går det ännu fortare.


För att skapa lite passande effekter så använder jag mig av distressdynor och en inking tool för att med en mask (utstansad bård med spindelvävsmönster denna gång - det måste inte vara "riktiga masker" om man bara vill testa lite). Tänk på att jobba i cirklar med inking-handtaget för bästa resultat. Jag brukar dutta med den mot distressdynan och sedan dutta av färg på ett vitt papper (mitt papper är dock inte så vitt länge *haha*)


Som sista lilla touch så har jag tagit en grön mist, skruvat av korken och skvätt mistfläckar på tagen med röret istället för att spaya.


Sedan är det bara att ösa på med dekorationer efter tycke och smak!! Lycka till!

Inga kommentarer: