måndag 2 december 2013

Kort i RETRO stil

I mitt gästkitt fick jag några utmaningar och en av dem var att skapa något RETRO. I kittet fanns det med ett jättefint pappersblock med 6x6 tums papper från Fancy Pants. Det heter Wonderful Day.

Klicka här för mer information om produkten

Jag har använt papper ur detta kitt för att skapa ett par enkla kort i Retro stil. Till det första, som jag tänkte visa idag har jag använt tre olika papper, ett blommigt, ett gult och ett rött. Använde ett svart cardstock som bas. Bilden är en gratis bild från nätet. Satte fast det på en bit svart cardstock.  Har dragit med en svart stämpeldyna längst kanterna för att få kortet att se lite äldre ut.


För att bilden skulle få lite mer fokus ritade jag små vita prickar runt om och sedan satte jag fast en superfin blomma. Det är ett paket med blommor från Prima som heter Wishes and Dreams.


Klicka här för mer information om produkten




Använde samma papper till insidan och en liten bild. Satte också fast en bit vitt cardstock så att man har någon plats att skriva en lite hälsning på. 

Inga kommentarer: