torsdag 26 december 2013

Layout med många kort

Oftast nar jag gor layouter anvander jag ett eller kanske tva kort. Men ibland vill man ha med fler eller hur? Problemet kan da vara att fa plats med alla kort. Ett satt att komma runt detta ar att skriva ut dina kort hemma och da forminska dem. Ett annat satt som jag tankte visa er idag ar att satt ihop flera kort till en stor bild, nastan som ett collage! 

Jag har anvant 6 stycken kort i vanlig 10x15 cm storlek fran en dag da vi var pa Gronan. En del av bilderna innholl eller var tagna pa avstand sa att det var en hel del ovasentligt med pa bilderna. Jag skar helt enkelt bort de delarna av korten med min skarmaskin. Funder en stund innan du borjar skara sa att du vet hur stora korten ska vara. Jag bestamde mig for att alla korten skulle vara lika hoga for att halla ihop dem. 


Jag monterade dem pa ett gult cardstock som matchade fargen pa det monstrade papperet. I mitten klippte jag till en remsa av restbitar fran pappersblocket Wonderful Day (Fancy Pants) som jag namnt forrut.
Jag anvande ocksa dessa jattefina kartonghjartan for att dekorera med och for att dra blicken mot fotografierna. 

Klicka här för mer information om produkten


Har ocksa anvant de fina trabokstaverna som finns i butiken for att skriva min titel pa layoten. Valde att placera titeln pa korten for att igen dra blicken till de olika bilderna.





Jag har anvant ett fint papper som heter Memories Captured Chalked Art. Det ser ut sa har:

Klicka här för mer information om produkten

Sa har blev layouten i sin helhet: