måndag 9 december 2013

otraditionellt julkort....

Hejsan,

Hoppas ni har haft en härlig 2:a advent. Nu börjar det ju bli hög tid för att göra färdigt de sista julkorten som ska skickas det här året....

Jag spinner vidare på gårdagens utmaning och visar ett julkort jag gjort som är lite åt det mer otradionella hållet. Jag har använt ett vitt cardstock som bas. Tog ett härligt gult papper ur papperspacket Wonderful Day från Fancy Pants.

Klicka här för mer information om produkten

Har också använt en lite annorlunda stämpel med en uggla. Denna söta stämpel var en freebie som jag hittade på nätet förra året. Har färglagt med ProMarkers och Faber Castell pennor. Använde svart cardstock och stansade ut en form att fästa stämpeln på och använde även detta till att matta det gula papperet. 


Har använt underbar bronsfärgade washi tejp som dekoration i nedkant. Har också satt fast två fint brunfärgade blossom blommor. Runt stämpeln och på blommorna har jag använt bronsfärgat glitter.




Trevlig måndag önskar 
Nick