fredag 17 januari 2014

Mixed Media, Make It Happen.


Det här är ett one layer card. Dvs jag har bara ett papper som bas sedan har jag skapat mönster och liv i kortet med olika medier.
Jag började först med ett akvarellpapper som jag målat med vit gesso. På det har jag sedan stänkt glimmer mist i olika färger. Stämplat med en doilystämpel i svart och rosa (distress paint) i hörnen. En washitejpstämpel på sidan och sedan har jag hällt embossingpulver och enamelpulver på som jag smält. Några svarta halvpärlor och en text utstansad med Dymo. Kanterna fick till sist lite färg med svart gesso.

Det här kortet gick väldigt fort att göra (om man snabbar på torkandet med embossingfönen). Det låg ingen planering bakom utan det var bara att göra vad som faller en in. Det är kul när man blir nöjd med resultatet då. :)

Material:
Vit gesso
Glimmer Mist
Stämpel washitejp
Stämpel doily från Urban Stamps (Tyvärr slut)
Halvpärlor
Embossingpulver
Enamelpulver
Distress Paint