måndag 14 april 2014

Temavecka mat o bakning

Hej på er!

Så här veckan innan påsk tänker vi ha fokus på köket helt enkelt, eller kanske ännu mer på magen! Eller egentligen det mesta man kan förknippa med att stoppa smarrigheter i munnen. För temat kan ju tolkas rätt brett, eller hur?
Så ha koll på bloggen denna veckan för mumsig inspiration!

Jag tänker börja med ett kort med en härlig tårta! För tårta är mumsigt, eller hur?!
Galet härligt motiv med damer mitt i livet! Bara att konstatera, denna typen av motiv ligger närmare min vardag än de med barnvagnar... Men det där går ju i vågor, eller hur?

 Bakom damerna har jag satt ett kort med tjusig guldtext tänkt för pocket-scrapbooking. Det galet snygga guldglittrande pappret hittar du >HÄR<

 Grädden har fått sig en vända av fluffande färg, sån där man har till snöeffekter du vet! Damerna är utklippta o monterade på 3D-kuddar.

 Pilen har jag gjort med hjälp av en stencil och grön Inkagold. Därefter klippte jag ut den, förstärkte kanten med en penna o monterade med hjälp av 3D-kuddar. Finfin körsbärsblomma fick bli pricken över i!

 Vikningen är rätt finurlig, den har jag hittat hos en norsk tjej som heter Anita. Tanken är att ha fickan till pengar eller presentkort men jag tänker stoppa i några småkort som en gåva.
Konstruktionen är enkel: Cardstock 8" * 12", biga vid 4, 6 o 8". Klipp eller stansa en 14cm öppning. Kortet hålls samman av ett 8" * 8" papper som bigas på mitten. Längs med ytterkanterna stansar du ut en bård. Mitt sammanhållande papper är rosa, kolla in första bilden!
Mer insidedekoration blir när jag vet vart kortet ska.

 Så har vi då ett av de små korten jag tänker ger bort, kan användas till t ex en blomsterbukett. Ursprunget (blå delen) är ett ATC-kort som jag helt enkelt monterat på en kortbas. ATC-kort är ju tänkta att bytas o samlas men jag gjorde ett minikort istället.
Material: cirkelstämpel, washitejp, twine, distressdyna, enamel dot.

Med önskan om en riktigt gó och glad påsk!!!




Inga kommentarer: