söndag 1 juni 2014

Har du testat dragspelsvikning?

Hej där!
Nya kortvikningar är aldrig fel o den här är ny för mej. På nätet har jag hittat lite olika varianter av denna men fastnade för den mindre varianten, hopvikt blir det bara 10,5 *11,5 com.
Vad jag gillar är enkelheten o ändå lite kul effekter med hjälp av olika mönster i ett pappersblock.
Hur man gör?
Jag skar av 11,5 cm på en cardstock, dvs 4,5". Sen bigar/viker du vid 1,5", 3", 5,5" o 8". det blir i cm om jag mäter lite snabbt ca 3,7 cm, 7,5 cm, 13,8 cm o 20,2 cm.

Här kommer bilder i massor:
Pappersblocket kommer från Studio Calico: Printshop collection.


Crackle Paint är ju så snyggt!!! Dessutom till härligt pris just nu =)
Chipboard i form av små hus är ursöta tycker jag.

Här kommer pappersblocket från Pink Paislee: Hello Sunshine.

Jag har använt en del stickers denna gången, det finns ju så många fina!
Tilda med ballong ser jag inte i butiken men hon har flera kompisar >HÄR

De urfina blommorna o tabben kommer från en påse full med en massa kul dekorationer, samma serie som pappersblocket -Hello Sunshine. Tips: dekosar som är lite genomskinliga blir snygga att limma med Glossy Accent!

Finfint stickersark från Kaisercraft: Happy snaps.

Här kan du se hur jag dragit Twine genom hålen för att få till en stängning. Den lösningen o måtten på kortet har jag lånat av Carola/Pappersstorm.

Solig kram,

2 kommentarer:

NickScrapShack sa...

Åh vad fint! Detta måste jag prova!!!

Karin sa...

Jättefint! Tycker det orangea bryter av jättebra.