torsdag 10 juli 2014

Lager på Lager - Kort

Nu är jag här igen! Den här gången med ett par kort och olika vinklar på hur man kan arbeta med sina papper lager på lager.

Det första kortet jag visar är ett typiskt lager på lager. Många synliga lager, gärna markerade från varandra.


Här har jag återigen använt papper från två olika Paperpads, American Craft och Simple Stories. Jag har markerat de olika lagren extra genom att doodla en ram runt alla papper. Dessutom har jag skapat ytterligare ett lager med hjälp av gesso, stenciler, akrylfärg och mist direkt på kortstommen.


Sedan har jag lagt dekorationerna och stämpelmotivet som ytterligare lager, ovanpå mina papper. Jag har använt chipboardvimplar från Jenni Bowlin, flair från Prima och en läcker wood veneer. Den söta sjöjungfrun är en Kraftin' Kimmie och är färglagd med ProMarkers.

Det andra kortet jag visar är också lager på lager, men på ett mer diskret sätt. Genom att lägga lager på lager skapas nästan ett helt nytt mönsterpapper.


 
Här har jag använt inte mindre än fyra mönsterpapper på varandra och ändå bygger jag nästan inget på höjden.
 
 
Papperna kommer från samma PaperPads som på kortet ovanför och jag har dekorerat sparsamt med några halvpärlor och en etikett. Molnen har jag klippt ut på egen hand från cardstock och stämpeln är en Kraftin' Kimmie
 
Den lite finurliga hälsningen har jag gjort med dessa underbara bokstäver som man lätt kan förändra till det man behöver. Här har jag lagt en tunn grund av vit akrylfärg innan jag gått på med två olika nyanser av gul distressfärg i en läcker dip dye-effekt.
 
Det var allt för den här gången. Njut av solen och skapa på!