lördag 2 augusti 2014

Cement

Ibland får jag mina pysselryck och försöker komma på hur jag kan använda produkter jag har till andra saker än scrapbooking. För ett tag sedan lyckades jag med följande bedrift (bedrift för mig ska klargöras!) :)

Jag har gjutit i cement med hjälp av PL-kort och en mask från Kaisercraft!! Resultatet kommer här...

Kaisercraft stencil tryckt mot väggen i ett pringlesrör, häll cement på sen tryck i ett ljus. Låt torka!
Tyvärr så är stencilen så tunn så den går inte att återanvända, men snygg i cement är den!


Här har jag tagit placements till tex. PL. Satt pappret mot väggen av en mjölkkartong, hällt på cement och sedan låtit torka. 

På andra sidan hade jag kortet där det står Hallo, tyvärr utan bild...
Dessa kan inte heller återanvändas för pappret suger ju såklart upp en hel del vätska...
Men kul hade jag :)

Lycka till med era sommarprojekt!!

//Lotta

 



2 kommentarer:

Susanne sa...

Åh, vad fin! Vilket kul projekt.

cissi sa...

Så snyggt det blev!