tisdag 12 augusti 2014

Distressad tag

Hej på er igen! Njuter ni fortfarande av semester eller har vardagen börjat hemma hos er? Själv började jag jobba i måndags.

Jag blev så inspirerad av vår månadstävling här hos En Liten Butik att jag färgade in en tag med samma teknik man använder när man gör en distressruta. Under skapandes gång kom jag på att jag kunde visa er ett litet tips på hur man kan plocka upp färgen från stämpeldynorna för att använda på ett annat sätt.

Jag använder ibland distressfärg som jag stänker på min bakgrund, till detta kan man med fördel använda refillflaskorna men har man inga sådana går det alldeles utmärkt att använda själva dynan.


Här har jag stämplat massor av gånger med min stämpeldyna (borde gå bra med de flesta vattenlösliga stämpeldynor) på en plastpåse. du kan även stämpla på något annat glatt underlag som inte suger upp färgen så fort.

 
Sedan har jag droppat lite vatten på färgen. Mängden färg och vatten bestämmer hur färgstark din slutliga färg blir. Sedan rör jag runt lite grann med en pensel för att få med all färg jag stämplat upp.
 

Slutligen plockar jag upp färgen på min pensel och skvätter den på mitt projekt.

Så här blev slutresultatet:

 
Den urgulliga flickan är från My Besties stamps. Papperna kommer från Dear Lizzy och Simple Stories. Chipboardstjärnorna som jag klätt med papper är från Jenni Bowlin, stickersen är från KaiserCraft och halvpärlorna från Santoro. Tags hittar du här och distressfärger här.

Glöm nu inte månadstävlingen. Kram Susanne/Susny

 
 

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Så snyggt det blev med svätt-färg o vilken solig glad-tag det blev!!
Kram Monica

NickScrapShack sa...

Härlig tag som man blir glad av!