fredag 8 augusti 2014

Distressruta i blått

Hej på er! Ni har väl inte missat månadens härliga tävling som Monica håller i. Här kommer lite inspiration från mig i form av en Lo.

 
Jag har valt att skapa i blått på grund av en liten utmaning jag fått. Jag tycker blå är en jättesvår färg att skapa med. Jag vet inte varför men jag tycker inte jag får till det. Turkost är underbar men blå, riktig blå, motarbetar mig. Visst är det lustigt hur det fungerar, i vardagslivet och då speciellt i kläder, dras jag ofta till blått.

På layouten har jag gjort en stor distressruta i färgerna Stormy Sky och Faded Jeans. De blå mönsterpapperna kommer från ACs Dear Lizzy.

 
Även här har jag plockat fram saxen och klippt till en egen bård men också en massa härliga moln. Jag har även stänkt lite distressfärgcardstocken och spritt ut lite halvpärlor. Vimpeln är från KaiserCraft.
 
Tack för inspirationen Monica!
 
Har du liksom jag, svårt att skapa med vissa färger? Skriv gärna en liten kommentar. Kram Susanne/Susny
 

1 kommentar:

Monica =) sa...

Så fint det blev med en distressruta på en LO! Härligt också med moln o färgstänk, kul att du också dekorerar med "egenskapat" tycker jag!
Blått funkar fint för mej öven om jag som du gillar turkost bättre. Jag gillar starka färger i alla former men lila blir det nästan aldrig, ursvår färg tycker jag....

Kram Monica