torsdag 7 augusti 2014

En tavla...

Mixed media och färg ligger mig varmt om hjärtat mycket för att där finns oanade möjligheter till att fel blir rätt, hoppas ni förstår vad jag menar... Det är liksom bara att fylla på med lite mer färg, lite mer mist eller annat spännande om man inte är nöjd - problemet är ju att sluta leka! :)

Jag har lekt med canvas och fick till följande tavlor...

  
Flickan, doilies (använd på tavlan är tyvärr slut men jag länkade till ett alternativ) är stämplade på tissuepaper och sedan ditsatta med modpodge. Under flickan satte jag först washitejp. Texten är en mask som jag använt.





Här är principen densamma med stämpeln av skorna och texten (tyvärr slutsålt) på tissuepaper.
 

Det gröna och rosa i hörnet är en mask där jag använt inka gold.

Tack för titten! 

//Lotta



Inga kommentarer: