måndag 11 augusti 2014

Grattiskort i blått

Jag tycker mycket om detta mönstrade papper från Fabscrap som heter 



Jag har använt detta papper samt ett annat papper från Fabscrap (som jag tyvärr dock tror är slutsålt) samt blått cardstock.

 Jag bestämde mig för att jag ville använda motivet på papperet istället för ett stämplat motiv. Därför började jag med att stansa ut det med hjälp av en cirkel dies. Sedan skar jag ut en bit till av papperet samt en större bit av det andra mönstrade papperet från Fabscrap. Jag använde en edgescraper för att "fransa" till kanterna på papperen. Sedan använde jag en svart stämpeldyna och drog utmed kanterna. Sedan sydde jag med mörk tråd runt alla papperen.


Jag använde en bit ostduk bakom motivet samt fina bruna blossom blommor och enamel dots.


Så här blev insidan. Här använde jag pärlor istället för enamel dots.

På framsidan använde jag även blå twine som jag knöt och fäste små träpärlor i. Jag använde också en fin vit fjäril gjord av papper. Denna sprejade jag med glimmer mist. Tyvärr syns det inte så bra men det glittrar jättefint om den. Det finns olika paket med glimmer mist här.

Ha en skön måndag!
Inspiratör Nick

1 kommentar:

En liten butik sa...

Nytt blått blommigt på väg in i webshopen! Underbart kort Nick