fredag 15 augusti 2014

Hjärtformad distressruta.

Här kommer ett inspirationsalster till månadens tävling.
Man måste ju inte nödvändigtvis bara göra kvadratiska och rektangulära distressrutor. Jag valde att testa att göra ett hjärta och det blev ju inte så tokigt.
Jag har gjort mitt hjärta på akvarellpapper, det var lite meckigt att få post-it-lapparna att fästa, men med extra tejp så gick det bra.
Jag har färgat in min ruta med olika nyanser av rosa. Sedan har jag stämplat huller om buller med olika mönsterstämplar. Till sist embossade jag med enamel runt kanterna.

Material:
Stämpel, Unity Spamp - You Give Me Tiny Butterflies
Embossing enamel - Shabby Pink 
Bladdie ifrån Cheery Lynn - Branches




1 kommentar:

Monica =) sa...

Kul variation på formen, blev jättegulligt med rosa hjärta! Jag gillar också enameln du lagt på, blev ursnyggt.

Kram Monica