söndag 3 augusti 2014

Ljuvligt rosa i 8x8

Hej på  er igen! Jag måste börja dagens inlägg för att tacka för all fin respons jag har fått på mina tidigare inlägg! Tack så mycket! Ni är så gulliga.

Idag tänkte jag visa er en layout i den storlek jag faktiskt oftast scrappar, 8x8. Som nybörjare tyckte jag det var svårt att "fylla" ett helt 12tums papper så jag hittade liksom "hem" när jag kom på att man kan scrappa i mindre format. Jag höll kvar vid 8tums formatet i flera år men numer tycker jag att det är kul med variation.


8tum motsvarar 20,5cm. Jag skär alltid till min egen bas, antingen i cardstock eller i mönsterpapper. Det går att köpa papper i 8x8 men jag tycker spillbitarna som blir över är perfekta till fotomattor, kort och annat roligt :) . Mitt tips till er som skapar mycket på höjden som jag, är att skära ner papperet ytterligare lite till. Då blir det mer utrymme i plastfickorna. Jag använder måttet 20cm.


Så här är min rosa Lo. Inte så annorlunda än 12tum när man ser den på foto, förutom att själva fotot tar större plats ;)
De härliga rosa papperna kommer från American Crafts Dear Lizzy. Jag har matchat med diecuts, klistermärken och rosa körsbärsblommor. De häftiga solglasögonen kommer från den här förpackningen och de prisvärda halvpärlorna från YouDo.

I vilken storlek scrappar du? Kram Susanne/Susny

Inga kommentarer: