torsdag 21 augusti 2014

Stencil och pizza

Hej där!
Jag har flera stenciler som jag klappar på men inte så ofta använder. Dumt!! Det blir ju så fina bakgrunder.
Denna gången fick en stencil komma i centrum med hjälp av lite pizza =) Som du kanske sett i nåt av mina tidigare inlägg så är pizzakartong ruskigt bra till lite allt möjligt om du frågar mej...

Men nog pratat, här kommer kortet:
Jag har alltså  skurit ut en kartongbit som är 10*10cm och målat den med Gesso. Sen la jag stencilen där jag ville ha den och duttade på blå och grön distressfärg med hjälp av en sminksvamp. (får väl erkänna att jag stal den från dottern...)
Dekorerat har jag gjort med fina små kartong- och plastdekorationer från Pink Paislee. Liknande hittar du >här< och >här<.
De i plast limmar jag med Clear Accent så syns inte limmet. Lite 3D-kuddar för höjd och ostduk för att mjuka upp fyrkantigheten fick avsluta det hela.


En bild till där man ser penseldragen från gesso-grundningen ännu tydligare. Det gillar jag!


Glada hälsningar, Monica




2 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Vilket läckert kort!!
Jag är jättedålig på att använda mina stenciler. Efter att ha sett ditt kort blev jag sugen på att leta fram dom. :)

En liten butik sa...

jättefin stencil, samma som jag använde på mitt lilla cementprojekt :)