tisdag 26 augusti 2014

Tekniktisdag - Cupcaketoppers

Här om veckan fyllde min son 3 år och jag vill liksom dekorera lite och hänga upp vimplar osv. Jag spanade på massa härliga saker i olika webbshoppar men de blev så himla dyrt så jag började kika på vad av sakerna jag kanske kunde göra själv och då föll mitt öga på de små flaggorna jag lagt i varukorgen, flaggorna som man skulle sätta på cupcakes/muffins eller på tårtan eller så och ja de kan man ju göra själv!

Det man behöver är:
*Cupcakes/Muffins
*Washitape
*Tandpetare
*Sax


Steg ett, ta en tandpetare och en bit washi som är längre än vad flaggan ska bli och placera så här:


Steg två, vik försiktigt washin runt tandpetaren så att den smiter åt ordentligt längst in och går kant i kant hela vägen ut.


Steg tre, klipp änden av flaggan till den modell du vill, det behöver inte mätas och märkas, blir det liite snett så är det ingenting som man behöver bry sig i!


Steg fyra, stick ner i muffinsen och titta så fint det blir:

Washitapen som jag använt hittar ni HÄR! (detta är Leila Lindholms kladdkakemuffins och måste jag säga att de är fööör goda!)



Inga kommentarer: