söndag 10 augusti 2014

Vattna dina drömmar

Hej där!
Oftast blir mina kort 15*15 cm, ett format jag gillar. Det känns som en lagom stor yta att gå loss på! Men nåt som också är kul är att låta korten ha en helt annan form o använda formen som ett slags tema för kortet. Denna gången var det en vattenkanna som fick igång tankeverksamheten!

Kortformen har Carina gjort men du hittar mallen lättast i Milos samling.

Kanten runt mönsterpappret har jag skrapat, inkat o glittrat. De små fjärilarna är utklippta från samma papper.
Under hjärtformen (liknande hittar du >HÄR<) häftade jag fast ostduk o höjde med 3D-kuddar. Charms är kul, finns en massa i butiken!
Stämpeln har jag använt en del av, HÄR ser du hela bättre, texten hör till. Den finns inte i butiken nu.

För att skriva texten använde jag hjälplinjer som jag suddat. Tanken är att texten ska knyta ihop kortform o motiv. Dessutom lät jag texten svälla o krympa utifrån kannans form, inspirerat av alla vågformer fyllda med text man ser på nätet.

Stämpeltexten är clearembossad o sen mistad. Lite otydlig att läsa men härligt glittrig!

Idag är sista dagen innan jag börjar arbeta igen, en härligt solig semester att se tillbaks på o mycket sommar kvar även om dagarna fylls av annat. Livet är härligt helt enkelt!!!
Kram Monica =)

Inga kommentarer: