tisdag 30 september 2014

Tekniktisdag - fina bakgrunder

Maya här idagIdag är det sista tisdagen i månaden vilket innebär att det är Tekniktisdag i bloggen. Jag har gjort bakgrunder till kort med hjälp av distressdynor, distressfärg och embossing enamel.

Här kommer en kort beskrivning och så har jag gjort en film också som visar tekniken jag använde mig av. Jag började med ett ark vattenfärgspapper som jag färgade in med ett par olika färger av distressdynor med infärgningsverktyget från Ranger. Därefter kladdade jag på lite Distress Paint här och där och sprayade med vatten, jag kletade ut färgen lite så att den blandade sig lite och inte var helt täckande. Jag torkade pappret lite så det inte längre droppade innan jag strösslade på embossing enamel över hela pappret. Sen är det bara att värma vänta på att allt torkar, smälter och bli fint! Om du har en värmefön som blåser hårt är det bäst att värma underifrån så att inte allt pulver flyger bort när pappret börjar torka. Sen är det bara att göra kort med din nya fina bakgrund. Jag delade mitt ark och gjorde två små kort av min bakgrund.




Här kommer filmen om ni vill se hur jag gjorde min bakgrund.



Material:
Snöre och stämplar - Privat

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Ursnyggt o galet charmiga kort! <3
Tack för härlig inspiration.
Kram, Monica

En liten butik sa...

Wow så himla snyggt!!