torsdag 9 oktober 2014

Den vackraste vägen jag vet...

Den här veckan skapar vi efter temat RESOR.  Jag valde att göra en layout om en av de vackraste vägar jag åkt. Den börjar i Torquay och sträcker sig 300 km längst Australiens södra kust till Warrnambool. Det finns otroligt många fina ställen att stanna på. Ett av de mest välkända är vid De 12 Apostlarna.


Jag har använt ett jättefint papper från Prima som heter Epiphany Clear as a Day. Det är jättefint på båda sidorna så man behöver egentligen två av det här papperet...


Sedan har jag arbetat med två färger av Inka Gold, Brown Gold och Turquoise  Jag har använt två olika masker också för att skapa mönster och textur. Det finns massor av fina masker i butiken. Dessa tycker jag skulle funka alldeles utmärkt, Mini Splats och Memory box Texture Mesh.


Jag har dragit med en Edge scraper runt kortet för att det skulle se lite slitet ut. Har också skvätt med turkos och svart mist. Kortet häftade jag fast med häftapparat.


Till dekoration har jag använt bokstavsklistermärken (ur egen gömma). Det finns många fina i butiken. Handen som pekar kommer ur ett kit som heter Ephemera Coffee Break die-cuts. Lite svart washi tape och några knappar.


Jag har också använt embossing enamel och strött ut över layouten och sedan embossat. Använde färgen Aged Silver. Som pricken över i har jag använt tre stycken dekorationer i kork (detta är nog hetaste trenden i höst) från Shimelle. De ser ut så här och visst passar de bra för vårt tema?

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig torsdag
Inpiratör Nick


ps Vart vill du åka?


2 kommentarer:

En liten butik sa...

Underbar LO och vilket underbart ställe!

Doreen sa...

This is beautiful,lovely image and design.xxx