onsdag 22 oktober 2014

Happy Girls are the Prettiest



Hejsan

Idag har jag använt det underbara papperet från FabScrap som heter Wood Chic. Det ser ut så här och visst är det underbart vackert?



Det här är ett sånt papper man vill köpa två av så att man kan använda båda mönsterna tillsammans på en layout. Jag gillar verkligen det här trätrycket som är populärt just nu. Det finns fler jättefina papper med liknande mönster. Se här och här.


Jag tyckte papperet var både lite romantiskt och tjejigt så jag valde att scrappa tre bilder från då vi hade varit på semester i Göteborg och på hemvägen stannade vid en rastplats. Min tjeja ville gärna gunga men inte riktigt på det sätt som jag hade förväntat mig...


Har använt två stycken klistermärken från ett mycket prisvärt kit som heter  Princess Sticker Accents och kommer från EP. Det kostar endast 19 kr och är väl värt den slanten! Visst passar texten på den här vimpeln in på min dotter? 
Glada flickor är de sötaste! 


För att få lite mer "rörelse" i layouten valde jag att sätta fotografierna på diagonalen nästan som en gungrörelse. För att dra blicken nedåt valde jag att skära till det sista kortet med hjälp av en cirkel dies. Den bruna texten som jag tycker är så bra är från en Rub-on .

Nu önskar jag er en trevlig onsdag!
Inspiratör Nick




1 kommentar:

Doreen sa...

This is gorgeous,love the image and fab details.xxx