lördag 25 oktober 2014

Imagine

Jag gillar clean and simple men det är att rätt kul att kladda, kleta, distressa och riva så idag bjuder jag på just ett sånt alster. Grunge! 

Jag använde papper från Prima "Cigar Box Secrets" och sydde ihop två bitar. Blandade ihop Prima´s Texture Paste White Crackle med Viva Decor Chalky färg i Aqua och färgade in här och var på sidan. Väntetid är inget för mig utan jag använde en embossingfön för att torka färgen. Det gjorde att det inte blev så stora sprickor i färgen som det kanske kunde blivit om jag låtit det självtorka istället. 

Stämplade här och var med Prima "Sunrise Sunset" och "Epiphany" clear stamps. KaiserCrafts "Grunge", "Lattice" och "Texture Gingham" clear stamps. White Cherry blommorna plockade jag isär och färgade in med Donna Salazar Mix´d Media Inx i färgen "Peridot" och sen embossade jag dom med Stampendous Aged Ochre embossing enamel. Skar sen till olika remsor av pappret och limmade fast det. Embossade även på pappret. 

Alla pappersbitar är distressade med "Frayed Burlap" och "Walnut Stain" från Ranger. Till sist limmade jag fast trästjärnor från Studio Calico.

På tagen använde jag samma papper, färg och stämplar.

Nästa vecka visar jag ytterligare ett alster i liknande stil.

Ha det bra!
//Tesa

Inga kommentarer: