torsdag 6 november 2014

Project Life

Hej på där ute! Är det många av er som PL:ar? Jag är ganska ny inom det här området måste jag säga, jag har hållit på i ungefär tre månader bara. Men kul är det och beroendeframkallande!

Idag tänkte jag visa tre kort från mitt uppslag för v40 som jag gjort själv från grunden, utan köpta PL-kort.

Jag använder oftast vit cardstock som bas i min PL-pärm, som jag skär till själv. Jag har både liggande och stående 6x4 och 3x4 i min pärm samt 4x4. Jag använder en del färdiga PL-kort men gör en hel del från grunden.

Jag börjar alltid med titelkortet. Här försöker jag få med "lite av allt" från de färger och dekorationer jag tänkt att använda på mitt uppslag.

 
Här har jag använt distresser och en stencil på bakgrunden. Sedan har jag lagt på en hel del diecuts och klistermärken och slutligen dekorerat med ostduk och enamel dots. Jag har använt små bokstavsstickers och thickers för att skriva veckonummret.

Vidare så inspireras jag av detta kort till resten av mitt uppslag.


Här har jag använt samma bakgrund och använt samma typer av dekorationer.

Här är ett mindre kort(3x4) där jag helt enkelt har framkallat fotografiet i rätt storlek och sedan skrivit och dekorerat direkt på fotot.

Nu ska jag återgå till min PL-pärm, för som ni ser ligger jag några veckor efter redan ;)
Höstkramar från Susny/Susanne


 

Inga kommentarer: