fredag 19 december 2014

December Daily

Jag har äntligen testat på att göra ett litet album över julförberedelserna i december och eftersom jag inte pysslar med pocket scrapbooking har jag valt att göra en liten minilayout per dag. Mitt genomskinliga album (som egentligen är en receptpärm för kycklingrecept) är i storlek A6. Idag tänkte jag visa er några sidor ur det.

Framsidan syns dåligt men jag har stämplat med clearstamps "Basecoat Christmas" från Kaisercraft och sedan strösslat över Detail Capri Embossing Powder och glitter och värmt.


Här har jag använt en av mina favoriter just nu, Confetti Sequins. Figurknappen i form av en pepparkaka kommer från You Do, men är tyvärr slutsåld.



Här har jag åter igen använt samma stämpelset och strösslat över Embossing Enamel Aged Ivory och värmt. Det är viktigt att man värmer underifrån när man bara strösslar över pulvret, annars flyger allt iväg. Stickersen kommer från Simple Stories ´Tis the Season stickers.




1 kommentar:

En liten butik sa...

Vad fint, önskar jag gjort det när mina barn var små som minne till dem :) Men men det får väl bli när jag är pensionär...