onsdag 17 december 2014

Julklappsetiketter

Idag tänkte jag visa er tre enkla julklappsetiketter där jag lekt med färg och embossing enamel. Jag sprayade mina tillskurna tags ganska rejält med vatten i en minimister och sedan har jag färgat in dem med distresstains, men det går lika bra med distressdyna och blending tool (färgerna blir dock inte lika starka då). För att få färgerna att flyta ihop ordentligt sprayade jag lite extra med vatten.

När det var torrt (med lite hjälp från värmefönen) stämplade jag med clearstamps "Basecoat Christmas" från Kaisercraft som tyvärr sålt slut i butiken. Sedan har jag strösslat över med olika embossing enamel och värmt eller limmat fast glitter. De burkar jag använt är Embossing Enamel Aged Ivory och Aged Teal Embossing Enamel (silverglittret är jag tyvärr osäker på vilket set det kommer ifrån). Som toppen över i har jag limmat fast wood veneer-stjärnor från Studio Calico, men de är tyvärr slutsålda i butiken.



1 kommentar:

Sinikka sa...

Vilka poppiga och moderna tags. Stor gillar dom