tisdag 2 december 2014

Julkort med twist

Hej på er! Äntligen är december här!

En liten Butiks ägarinna Lotta brukar ibland skicka en liten utmaning till oss i design teamet för att inspirera oss. Det har hon gjort till den här veckan. Utmaningen är att vi skulle göra julkort. Men det tog inte slut där. Utmaningen är att vi skulle göra två julkort som liknande varandra men ändå vara olika. Ett kort skulle göras i vintagestil och det andra i mer modern stil.

Vintage (10x15cm)
För mig är vintage något slitet, murrigt och lite gammeldags. Så min tolkning blev just så med spets, murriga färger och lite smutsigt
 
Modernt (10x15cm)
Så modernt blev då det motsatta med klara krispiga och inte så självklara julfärger med lek med former och rena snitt.
 
Hur blir din tolkning?
 
 

4 kommentarer:

En liten butik sa...

Så himla fint - bra jobbat Susny!
Jag har även utmanat mig själv men det kom bara till pysselbordet än så länge...

Doreen sa...

This is beautiful,fab design and colours.xxx

NickScrapShack sa...

Jättefint. Jag tokgillar båda!

cissi sa...

Så fina kort, båda är jättesnygga!