onsdag 21 januari 2015

Art Journaling

Vad är Art Journaling? För mig är det kreativitet i en bok, en bok som du själv skapar eller köper och fyller med olika tekniker, alster och annat "klipp och klistra". Jag har precis påbörjat min bok och här kommer två alster från den till att börja med...

Mitt första försök till en journalingsida var att utmana mig själv med phototransfer. Jag tog ett foto av en konståkare som min dotter hade tagit, skrev ut bilden på OH-film och försökte få över bilden i min journal-bok. Använde uteslutande modpodge! Effekten blev rätt cool även om bilden inte är fulländad.


Använt ett gäng med stenciler, mod podge, färger och distresser i en salig röra! 
Jisses så kul det var!!

Mitt andra försök blev lite mer planerat.
Bloomgirl stämpel, färger och stämplar, mod podge, glass beads från Prima, mediums, crackle och mycket mer - allt hittar du i shopen www.enlitenbutik.net - det mesta under färg-kategorin!



Ha så kul och skapa konst!

Titta gärna inom imorgon för då får ni se olika vardagskonstnärers Art Journaling mm...

//Lotta




1 kommentar:

cissi sa...

Så läckert Lotta!